dimecres, 1 d’abril del 2009

Anar al gimnàs a la finesa


Ahir per la tarda vaig anar a fer una mica d'esport. Tinc uns tiquets que em va donar una amiga i ahir em vaig decidir a provar. Que no es juga amb la higiène dels finesos això ja ho sabia però el que em vaig trobar només entrar al gimnàs això sí que és massa.

Ja de primeres és un gimnàs raro. S'entra pel centre comercial, i al finaaaaal de tot entres en un ascensor i puges a la planta de d'alt. Quan s'obren les portes ja estàs dins del gimnàs, fins a la última en minimalisme, com es porta ara i ja la primera bofetada: TREURE'S LES SABATES abans d'arribar a recepció, sí, sí, només sortir de l'ascensor i veure el panorama, t'has de descalçar. Toma castanya pilonga! jajaja vale. El terra és de ceramica, raro en la cultura finesa i us ho juro, estava lluentíssim. Arribo a la recepció una mica encara amb cara de shock (es que jo treure'm les sabates a casa ho entenc, però al gym....??) i pregunto per les classes, vestidors, sales... etc. I res, cap al vestuari descalça, havent deixat les botes a l'entrada (a les Espanyes, més d'una sabata hagués volat).

Al costat de la recepció es veia ja una part de la sala cardio, amb tot de màquines de còrrer, bicicleta (noies llegint revistes mentres fan bici?¿?¿), steps i una màquina molt rara que obviament era per a gent gran (només movies braços, sense peses ni res). Una guarde amb una noia asiàtica dins fent de mainadera. Estem a Escandinavia, sí.
Abans de veure els vestuaris, passo per la sala on estan fent "Bailelatino" i ja! quina poca gràcia que tenen aquestes fineses... passo per la sala de spinning... I COM SI FOS UNA DISCO, A LES FOSQUES I AMB ALGUN FOCUS DE COLOR LILA?¿? deu ser per a que entrin en ambient?¿?¿ disco-bici?¿? cal¿?? i per fi arribo al vestuari de noies. Rollo rococó (amb làmpares d'aquestes que pengen i sembla que portin diamants...) Només entrar veig un mirall que ocupa tota la paret, una bàscula i unes lletres en gran: DREAM. Toma con el mal rollo, tu! jajajaja i dic mal rollo perquè algú que estigui grosseta, entrar ja només al vestuari deu ser un suplici. Les taquilles semblen fetes amb punyeteria. I ho són. Mira si són llestos, que per no gastar en espai han fet el següent. Taquilles en forma de L així s'ocupa menys espai, però clar, no hi cap una agulla allà dins! la feina que vaig tenir per posar la motxilla i l'abric (encara gràcies que les botes les vaig deixar a l'entrada!). Lo pitjor de tot es que no hi ha per asseure's, només una cadira i ale, ahí sus quedais!

L'altre sala de màquines era més aviat per a tius (tot musculació de braços i alguna de cames) i ja vem trobar a un fineset que en sentir que parlàvem en castellà va saltar a dir-nos algo (anava begut!! con la peste a carajillo al gimnàs?¿?!!) Després vem anar a la sala de musculació per a ties. Una altra sala rara. A una banda, unes gomes que penjaven del sostre al terra i un ordinador on un japonesos feien un demo amb coreografia inclosa. Raro. A l'altra banda, màquines de musculació sense peses?¿ s'han pensat que som floretes o queeeeeeè?? i finalment, ens vem passar per la sala de massatges. Una petita habitació amb 3 màquines-tumbones de massatges shiatsu. Una dutxeta, una sauneta, i tornant cap a la recepció descalça a per les meves botes.
És surrealista, o no??

1 comentari:

Ruth ha dit...

ostres, ho he intentat imaginar, pero no puc gaire..
fes fotos d' estrangis!!


Ruti