dimecres, 12 de desembre del 2012

Language Exchange

Ahir per la tarda vaig tenir la segona sessió d'intercanvi lingüístic suec-castellà. Ella vol millorar el seu espanyol i jo començar a entendre als suecs xD Ambdues estem començant l'idioma, bé ella l'havia estudiant durant 3 anys però feia tant que no el practicava que és com si tornés a començar. I jo ja vaig fer algunes classes l'any passat i amb les que he fet ara ja puc tenir certa comunicació. Amb el suec començar a parlar és bastant més fàcil que no pas amb el finès però això no vol dir parlar-lo tampoc millor un que l'altre. El que trobo especialment difícil és entendre'ls! Em parlen i no m'entero del que em diuen! Tal com llegeixes. Li-te-ral. Em sona tot a xino. És greu,oi?
Si el parlo jo o el llegeixo no tinc gaire problema, ara, fer els listenings o intentar veure una peli sense subtítols és missió impossible. Almenys de moment.

Que ningú s'ho agafi malament, però aquesta gent no vo-ca-lit-za. Si no arriba a ser pels gestos més que suggerents i els subtitulets en anglès jo d'aquest video no hagués entés ni papa, a part de que el paio no vol fer l'amanida xD 

8 comentaris:

Anna ha dit...

Mmm..entenc perfectament això de que no entenguis res de res. D'acord que jo només he fet una classe d'alemany però estic a les mateixes xD

La llúdriga ha dit...

Renoi!

Has tornat amb energies, quantes publicacions!

He de mirar-ho amb calma!

Gemma ha dit...

Tinc una amiga que surt amb un suec i ha començat a estudiar-lo. Està com tu, força deseperada, je je je... Ànims, que amb el do de llengües que tens, segur que el domines de seguida! ;)

Enkeli ha dit...

No sé a mi amb l'alemany (en els seus temps) no em costava tant d'entendre... Ara amb prou feines me'n recordo de presentar-me xD En tot cas espero aviat poder entendre'ls! Diuen que és només qüestió de practicar, practicar i practicar... :\

Enkeli ha dit...

Hahaha er retonnnno! xD
La gràcia es que en tot l'any no he sabut/he tingut gaires motius per escriure i ara,en el últim mes de l'any em ve tot de cop xD

Enkeli ha dit...

Val o sigui que no soc jo i el meu cervell que ha decidit que no li entren més idiomes xD És normal no entendre als suecs!Doncs res,serà qüestió de fer-se la sueca!haha!

Steve Carrison: ha dit...

Hola!

Yo aquí en Suecia siempre digo lo mismo: cuando me paro a charlar con los vecinos, podemos entablar una "conversación no convencional" de media hora.
O sea, yo digo frases, ellos dicen frases -creo que en sueco- y cada cual pa' su casa. Igual hablábamos del mismo tema o igual no, quién sabe, no entiendo ni papa.

Un besín!

Enkeli ha dit...

Carrison! como no comentarte si siempre me meo con lo que dices!! jajaja buenísimo! tal para cual, me siento! :D