divendres, 5 de març del 2010

Quotidianitats oblidades

Cada vegada que torno a Barcelona pateixo petits xocs culturals com quan un guiri ve per primera vegada, suposo.

- Les olors.
És una passada, em penso que a Finlàndia el fred mata moltes olors.

- La calefacció.
La noto a faltar moltíssim. De pijama utilitzo una samarreta de màniga curta i pantalons llargs. No hi ha prou. He de portar bata, sí o sí, dormir amb mitjons gruixuts i quan em desperto em sento la cara gelada.

- La dutxa.
Obligatori preparar l'estufeta una mitja hora abans de dutxar-se. Si vull aigua bullint he d'esperar una estoneta i fins i tot així mai surt bullint del tot. Al no haver-hi calefacció i haver més humitat, els cabells han duplicat el seu volum ?¿

- L'aigua.
Si vull aigua més val que no l'agafi de l'aixeta o se'm posarà la cara de Fari en un moment. A Finlàndia la bebem així ja que surt pura i per trobar-la embotellada te les fas i desfas. Aquí en canvi, o la beus embotellada o has d'anar a viure als Pirineus, no?

-El protocol. Aquí no es treuen les sabates quan s'entra a casa i més em val o moriré de congelació als peus. Ostres tu, doncs se'm fa raríssim no anar descalça, quins nassos, no?
Per fi ja puc adreçar-me a la gent i donar dos petons sense que se'm quedin amb cara de pocker.

- El terra.
Quan camino més val que vagi mirant al terra si no vull trepitjar un bon cagarro de gos. Ahir mateix vaig estar a punt. Juro que la quantitat era tal que semblava de cavall! Ecsssss!!

- Els diners.
Si vull prendre alguna cosa ja cal que prepari uns quants euros a la butxaca, estic tan acostumada a pagar-ho tot amb la targeta que mai tinc peles al moneder. De vegades me n'oblido amb total facilitat de que si la compra no supera els 6€ em miraran amb cara de pomes agres. Ho trobo una tonteria, i penso que si a Finlàndia es pot fer, aquí també.

I es que, a certes comoditats ens acostumem massa depressa o no?

7 comentaris:

Anna ha dit...

Anims que és per poquets dies!! Per cert, tema cafetó com està? ;)

Gemma ha dit...

Je je je... molt bo, molt bo!!!!!!
Entenc cada guionet a la perfecció. M'he fet un tip de riure :)
Canviant de tema, ahir mirant Españoles por el mundo se'm va acudir... perquè no els truques que vinguin a fer un programa amb tu? Seria genial!!!!!!!!!!

Enkeli ha dit...

Anna, doncs jo entre setmana quan vulguis... penso que potser serà difícil de quedar totes quatre...

Gemma, uff jo es que sortir per la tele... puuff! vaig sortir una vegada fa dos anys per la ràdio amb la Isabel Gemio i em vaig posar dels nervis!! em fa molta vengonyeta a mi... :) Ara que hi penso... saps si entre setmana hi ha algun curset d'aquests de cuina?? em faria molta il.lusió poder anar-hi i així amb la tonteria ens coneixem! ^^ ja em diràs!
Petonets!

Gemma ha dit...

Quan vindràs? O ja ets aquí???
En tenim un pel 19 de març i un altre pel 26 de març. Seria genial que poguessis venir ;)

Beth ha dit...

A les comoditats sempre ens acostumen aviat!

Lo de las kk´s de gos, es molt fort! i això que diuen que et multen...ja ho veig!, la meva gossa, que es una labradora retriever fa uns "cagardos" enormes i sempre sempre els recogim, no costa tant, coi!

De vegades a la zona on treballo fa pudor a claveguera i es insoportable!

Anna ha dit...

Mmmm...doncs si no podem coincidir les 4, que et sembla divendres que ve a la tarda? ;)

Enkeli ha dit...

Eis Anna! se m'havia oblidat per complet contestar-te!! es que aquest Divendres marxo a visitar uns amics a Castelló... cap altre suggerència de dia per quedar??