divendres, 5 de febrer del 2010

Runebergin kakku (2a part)

Si hagués sapigut que hagués acabat ensenyant el meu blog i la recepta a tota la classe de finès m'hagués esmerat més...

Recent tret del forn

Acabat de decorar (gràcies Albert Fabra!)


Primer trocet

Em va passar dues coses: quan vaig arribar de classe, la part del centre s'havia desplomat i a més, obert una mica i això si que és tot un poltergeist, l'essència d'atmetlla se'm va concentrar tota al mig del pastís fent una espècie de massapà... com era d'esperar, al menda no li ha agradat... i es que es veu que no li agrada gens l'essència d'atmetlla i molt menys el gust de massapà... ohhh quina penaaaa tooot el pastís per a mi!

La Recepta:

- 150 gr. margarina a temperatura ambient
- 150 gr. sucre
- 2 ous
- 150 gr. farina
- 100 gr. galeta esmiculada
- 100 gr. farina d'atmetlla
- 1 i 1/2 culleradeta de llevat
- 1 culleradeta de sucre avainillat
- 3/4 dl de llet
- essència d'atmetlla al gust

Per la decoració:

Blanc: 100gr de sucre llustre i 1 o 2 culleradetes d'aigua
Vermell: melemelada de gerds

Si us atreviu, aquí teniu les instruccions (SÚPER FÀCIL i RÀPID):
Barrejar la margarina amb el sucre, posar un ou i batre, posar-ne l'altre i batre més. Abocar la farina, la galeta esmiculada, la farina d'atmetlla, el llevat, el sucre avainillat, la llet i l'essència d'atmetlla. Barrejar tot bé fins aconseguir una massa homogènia.
Calentar al forn a 200 graus. Preparar un motlle d'uns (22-26cm) untant margarina pels costats i paper de forn a la base. Abocar la masa i posar-la al forn durant 25 min.

Per a la decoració espereu a que el pastís es refredi bé, feu cercles amb el sucre llustre ja preparat amb aigua. Quan tingueu fet els cercles, només us quedarà posar la melmelada dins de cada cercle i voilà!

Felic Runebergpäivä! (Felic dia de Runeberg) - Com compendreu, m'agrada molt però tota sola, ahir a les 21h no vaig poder amb tot el pastís, jejeje - A la vostra salud!

5 comentaris:

Inés ha dit...

Tota per a tú!! Quina llàstima, jajajajaj!!

La veritat que té una pinta estupenda.

El meu cumple també està prop, així que igual també m'anime...

Jajaja!

Quine sfotos més apetitoses

Enkeli ha dit...

jeje Inés, per llepar-se els dits, de veritat!!encara no entenc com no li pot agradar... aquesta tarda ha vingut una amiga i n'ha menjat 3 trossos! serà bona senyal, no?
Ara em queda menys d'un quart i em fa fins i tot pena que s'acabi!!


La recepta en sí ho val, els ingredients no són gens difícils de trobar i avui en dia els supermercats tenen de tot... em faria molt il.lusió que provessis de fer-la. Estic segura que serà un éxit total :)

... ha dit...

Home! feia dies que no venia! i mira, només llegir "recent" (paraula correcta però no pas aquí) m'he dit "calla, ves a dir-li a la Keli que es diu [acabat de] i que això de [recent] + adjectiu és una castellanada gegant."
Oi que No em trobaves a faltar???

Gemma ha dit...

Ets molt exigent, jo trobo que t'ha quedat fantàstic!
És molt estrany que l'essència d'ametlla et quedés al mig... vas barrejar bé tots els ingredients?
I és molt normal que els pans de pessic s'enfonsin un a mica del mig, costa trobar la temperatura exacta del forn per tal que pugi uniforme, quedi ben cuit sense que s'esquerdi ni s'abaixi...
Però que la teva amiga n'haig menjat 3 trossos significa que està boníssim!

Deman ha dit...

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmm