dijous, 13 d’agost del 2009

Helsinki-Tallinn-Porvoo-Raasepori-Turku

Han sigut, en definitiva, dues setmanes ben intenses. El rei de la casa, per ser el rei, és el més especial de tots. És com un nen petit, hiperactiu i inconformista, no podíem estar a casa parats així doncs, la nena els hi va preparar un mega tour a la reialesa que ni cristo va poder dir piu.

Gran part de les excursions les vem fer amb el Micra, que no ens va fallar mai i va aguantar tota la pallissa de viatges que vem volguer.

Vam passar el meu aniversari per darrera vegada a Tallinn (Estonia) aquesta vegada tots plegats

Un dinar inmillorable al Restaurant Olde Hansa. Us ensenyo el que van ser els entrants: Assortit fred de peix i assortit amb carn, paté i formatges. El que va venir després va ser tret del mismíssim "Olimpo de los Dioses", encara quan hi penso, se'm cau la baba.

Aquí, estavem celebrant a casa el final del dia amb copa (no teníem copes) de cava, pastís de xocolata i cafetera, per suposat, inclosa :))

Al dia següent va ser un dia més light, vem estar pel centre de Helsinki, vam infiltrar-nos en una misa luterana a la catedral i els hi vaig ensenyar el meu racó secret dels esquirols. Vaig acabar fent de les meves, per variar. Mons pares al·lucinaven i finalment ells també es van atrevir a deixar que se'ls hi pugessin per sobre i demés peculiaritats. Sempre que hi vaig allà, alguna cosa de nou ocurreix i aquesta vegada no va ser pas diferent. Vam veure aquest cigne, què bufó! va venir cap a nosaltres tot decidit, jo feliç de que vingués a saludar-nos fins que va obrir la boca i em va ensenyar el crit del dragó, lamarequelvamatricular! encara estic corrent! jajaja (jo no en tenia ni idea, us asseguro que tenen molta mala llet)

Un dia per esmorzar vaig fer una tarta de poma treta d'aquesta recepta. La flaira a canyella i a poma al forn van impregnar tot el pis, mmMM! No va sortir pas malament, no!

Vam voler collir algun que altre bolet, però com no ho acabàvem de tenir clar ens vem quedar fent fotos...

Vam anar a la ciutat medieval de Porvoo

Els hi va encantar, i no és per menys, ja que té l'encant que, desgraciadament Helsinki no té, un casc antic medieval conservat tal i com era abans (malgrat els incendis) ple de cases de fusta amb essència a antic i a regalesia.

Ens va fer un dia ben maco i asolejat. Els hi vaig ensenyar tot el que vaig poder, racons secrets, etc. com si fos un tour més, en mi salsa, com una reina.

Una tarda els hi vaig ensenyar una de les excursions que faig al costat de casa quan agafo els pals nòrdics tot passant per un lloc on hi han petits jardins en lloguer. Dit i fet. Va agafar els pals i qualsevol els li treia!

Vam anar també de passeig en ferri fins arribar a l'illa fortalesa de Finlàndia, Suomenlinna

Com a ma mare li encanta la jardineria un altre dia vem colar-nos d'estranjis (una mica més i ens tanquen a dins) per una altra zona de jardins de lloguer amb mini casetes de pinipon a Käpylä. Tela lo pencaires que són els finesets, total per tenir un jardí com cal durant 72 díes a l'any.

Visita al castell en runes de Snappertuna a Raasepori que data del 1378. Mon pare, com us podeu imaginar, es va tornar boig fent fotos i li vaig dedicar l'excursió.

Casc Antic i moll d'Ekenäs a Raasepori

Visita a l'antiga capital de Finlàndia i la ciutat més antiga del país, Turku. Allà vam visitar per fora el castell (entrada, un total abús, 7'50€), les cases més antigues i a la catedral vam tenir la sort de trobar-nos en ple començament d'un concert de violí.

Després del ritme que hem portat durant aquests díes, d'haver-nos aguantat tots una mica, i de necessitar un cert descans, ara que no hi són els trobo a faltar i no he pogut evitar, en arribar a casa, emocionar-me una mica.

Anna ha dit...

Uff nena quines fotos!! Realment Finlandia és un altre mon :) A mi em va encantar quan vaig ser a Porvoo també ^^

Xantal ha dit...

Ostres que maco tot el que hem vist, ha estat un viatge "a tope", ara vull descansar, però ha sigut meravellos, el Sud de Finlàndia i la vostra companyia, sense aixó Finlàndia no hagues estat tant maca.
Ah! tots 3 molt contents, el papa, jo i la Nespresso.

Unknown ha dit...

jo volia anar a Porvoo pero la combinació de tren era una merda per anar i tornar el mateix dia :(
A finals de sept-oct pujo a turku via HEL!!!

Xose Manueh ha dit...

Tus padres deben de haber vuelto "muertos, agotados"!! Increíble viaje, menudos guías han tenido. Y tú gran compañía has disfrutado. Olé!! Buen resumen y fotos del viaje!! Qué envídia tu cercanía con los animales...!!