dilluns, 16 de febrer de 2009

But also vegetables

Alguns de vosaltres us pensareu que estic tot el dia "dándole al dulce" i en part... és veritat, jeje soc de mena llaminera, si algun vici tinc és de sucre. Tot i així no vol dir pas que no em cuidi. Al menys un cop a la setmana faig crema de verdures per sopar i si hi hagués, en aquest coi de terra, més per escollir, faria cremes més variades.
Normalment la faig amb:
- api
- pastanaga
- ceba
-1 patata
- 2 formatgets (tipus quesito "el caserio")

Però aquesta em penso que la vaig fer per comptes d'api, carbassó. De vegades li poso també all, una mica de nou moscada i pebre, com em dongui. Per suposat: oli, aigua i sal :)
Lo millor de tot es que es fa en un moment, es pot repetir tant com vulguis, té un aport vitamínic bastant interessant (més si es viu en condicions polars avui hem tornat a baixar a -23ºC) i és saludable.

4 comentaris:

Albert ha dit...

Deixa'm dubtar que les vitamines sobrevisquin gaire el procés de cocció ;)
Que són molt punyeteres les vitamines! :P
Fins i tot la wiki ho diu :D

Hay que evitar los procesos que produzcan pérdidas de vitaminas en exceso:

* Hay que evitar cocinar los alimentos en exceso. A mucha temperatura o durante mucho tiempo.
* Echar los alimentos que se vayan a cocer, en el agua ya hirviendo, en vez llevar el agua a ebullición con ellos dentro.
* Evitar que los alimentos estén preparados (cocinados, troceados o exprimidos), mucho tiempo antes de comerlos.
* La piel de las frutas o las cascara de los cereales contiene muchas vitaminas, por lo que no es conveniente quitarla.
* Elegir bien los alimentos a la hora de comprarlos, una mejor calidad redunda en un mayor valor nutritivo.

Au, menys dolços i més api a queixalades :D jisjisjis

Enkeli ha dit...

Albert, no dubto que en perdin perquè per fer la crema haig de bullir les verdures. Ademés, aclareixo que sempre espero a que l'aigua arrenqui el bull i llavors afegeixo els aliments, doncs llavors no em queda dubte que tot i cuites, vitamines queden, rei.

Crudas y cocidas
Aunque las verduras crudas con-
servan mayor cantidad de vitami-
nas y antioxidantes naturales sen-
sibles al calor (como la vitamina C),las verduras cocidas también aportan nutrientes importantes.

Ale, a cascarla!

Sara ha dit...

Les verdures, pels conills!

Albert ha dit...

jias jias jias!
El dia que facis una pràctica de laboratori en què determinis la quantitat de vitamines abans i després de coure, i vegis els resultats en parlem ;)
"Ademés" no et piquis dona, que si no les vitamines no fan efecte! jajajajajajaja.