dilluns, 10 de desembre del 2012

Piparkakkutalo

O el que és el mateix: casa de gingebre en finès. 
Així com a casa nostre es fa el pessebre aquí construeixen cases de gingebre per Nadal. És curiós perquè la construeixen a principis de Desembre i diria que fins el dia de Nadal no se la mengen. I dic curiós perquè no m'acabo d'imaginar a, després de vint-i-escatx dies sota condicions de pols, microbis i demés que deu haver-hi pululant pels aires, algú es pugui menjar la casa. Jo no. Perquè se suposa que la construeixes per després menjar-te-la, o és només l'excusa?
El primer any que la vem fer, va ser fent mig trampes i la vem comprar gairebé feta, només teníem que construir les peces, el segon vem voler fer una competició aviam qui feia la casa més xula dels dos, el menda i jo, i crec que cap de les construccions van aguantar el pes i es van trencar (s'ha de ser gairebé arquitecte, us ho dic!) i aquest any que volia fer-ho a lo gran, començant pel "royal icing" que em va sortir massa líquid, m'ha sortit un nyap. 

Bé, i la pressió de la presencia de la senyora bigotis 
fent de jutge també ho val


Igualment sempre em quedarà la sort
d'almenys saber fer estrelles, floretes i 
no perdre mai el somriure en el intent


Per a futures inspiracions, mireu com s'ho curren alguns fent casas d'ensomni:



4 comentaris:

Anna ha dit...

Ostres mira que m'agrada cuinar dolços pero la caseta em sembla un nivell superior! S'ha de ser moooolt manetes!! Ben fet!!

Jo a finals de la setmana que ve vull posar-me amb les galetes del curs, a veure què tal.

La llúdriga ha dit...

Però a veure, la gata no es fot la casa tan bon punt baixes la guàrdia????

Enkeli ha dit...

És definitivament nivell superior Anna xD m'ha sortit cagarro xD però tinc pensat tornar-ho a intentar.El que és vital d'altra banda és que surti bé el "pegamento" i la decoració perque sinó surt cagarro XL com el meu xD Yes We Can! xD

Enkeli ha dit...

Equilicuá Lutra! xD ja la he pillat infraganti! Tinc pensat penjar el video un dia d'aquests... To be continued... ;)